Neo big beatowcy z Mińska Mazowieckiego po 4 latach od wydania swojej ostatniej płyty „2:1 dla dziewczyn” dopisują trzecią część do historii kochania się i samotności na polskiej prowincji w pierwszej dekadzie XXI wieku.
„Dni Mrozów” to długo wyczekiwany debiutancki album rock’n’rollowego tria z Mazowsza Maki i Chłopaki. Grupa Marcina Biernata „Makarona”, gitarzysty Muzyki Końca Lata i spadkobiercy piosenkowej tradycji takich zespołów jak T.Love i Partia, swoje pierwsze lata działalności podsumowuje 10 utworowym krążkiem.
Album „Szlagiery”, to zbiór najpopularniejszych piosenek grupy Muzyka Końca Lata pochodzących z lat 2002-2012, a zarazem wyciąg z tego, co najlepsze w zjawisku określanym mianem mazowieckiego neo bigbitu.
Na wznowionej wersji płyty dodatkowo znalazły się nagrania dwóch big bitowych szlagierów MKL: „Hej dziewczyno” (fonograficzna premiera) i „Książę”, które zespół zrealizował przy okazji rejestrowania piosenek na składankę „Daleko od szosy”.
Wznowienie płyty zawiera dwa dodatkowe nagrania w postaci utworów „Sopel” i „Na ciebie czekałem”. Pierwsza z tych piosenek to kower piosenki Pawła Dunina-Wąsowicza zarejestrowana na potrzeby składanki „Daleko od szosy”, druga to jedna z najpiękniejszych ballad w dorobku Muzyki Końca Lata. Nowa edycja albumu została zremasterowana w niemieckim studiu Toma Meyera.
Maki i Chłopaki dopisują drugi krążek do ich opowieści o klimacie życia na mazowieckiej prowincji. Od czasu debiutanckiego albumu „Dni Mrozów” (2012) grupa zdążyła przeistoczyć się z tria w kwintet. To co niezmienne, to melodyjność gitarowego brzmienia i błyskotliwość tekstów Marcina Biernata, który na płycie „Tańcz” dzieli się swoimi przemyśleniami na temat melanżowania.
"Najlepsze teksty polskiej muzyki elektronicznej, których czasem zazdroszczę. Powaga i komizm, ciemność i światło, prostota i wyrafinowanie w muzyce i słowie."Szczepan Twardoch
Słuchanie piosenek MKL jest jak przeglądanie zdjęć z różnych etapów życia; o ile nastoletnia samotność i pierwsze zaloty były paliwem debiutanckiej płyty MKL, tak na swym czwartym albumie zespół dobrnął do obrączek i poważnych deklaracji. Album został w dużej mierze nagrany na taśmę w słynnym analogowym studiu Macieja Cieślaka.
Specjalne wydawnictwo - EP na mini CD z dwoma premierowymi utworami: "Głowa" i "Przekrwione". Dostępne także w zestawach z CD, LP i MC "Bental".